Partnerzy serwisu:
Biznes

Jedna trzecia inwestycji POIiŚ zakończona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Autor:

MRR

Data publikacji:
18-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MRR

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jedna trzecia inwestycji POIiŚ zakończona
- Do końca 2012 r., spośród 1540 inwestycji współfinansowanych z Programu Infrastruktura i Środowisko prawie 500 zostało już zakończonych. W zdecydowanej większości są to przedsięwzięcia z sektorów: zdrowia i środowiska.  Ponad połowa kosztów ich realizacji  została pokryta z Funduszy Europejskich - podsumowuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Do końca zeszłego roku w ramach umów przyznających beneficjentom wsparcie unijne rozdysponowano w sumie 98,5 mld zł, co stanowi blisko  85 proc. wszystkich środków unijnych dostępnych w Programie Infrastruktura i Środowisko. W porównaniu do 2011 roku, ilość umów zatwierdzonych do realizacji wzrosła o 22,8 p.p., a ich wartość o 22,5 p.p. Najwięcej umów podpisano w sektorach środowiska (106), transportu (58) i energetyki (51).

- Najwięcej  środków unijnych do rozdysponowania pozostaje jeszcze w sektorze transportu i energetyki. Projekty z tych obszarów charakteryzuje skomplikowany proces inwestycyjny, gdzie znacząca część harmonogramów obejmuje prace projektowe i przygotowawcze - przyznaje MRR. W 2013 roku fundusze na inwestycje transportowe i energetyczne będą przeznaczone na realizację przedsięwzięć z tzw. list projektów indywidualnych oraz w ramach konkursów.

W roku 2012, z przesłanych do tej pory przez stronę polską tzw. dużych projektów, Komisja Europejska potwierdziła przyznanie wsparcia finansowego dla 28 inwestycji (w sumie dotychczas dla 70 projektów). To największa liczba wydanych decyzji w jednym roku. Na te projekty przeznaczono 2,43 mld euro (tj. ok. 10 mld zł) z Funduszy Europejskich. Wśród nich znalazła się m.in. budowa Trasy Mostu Północnego w Warszawie, modernizacja trzech linii kolejowych, dwa odcinki połączenia elektroenergetycznego Polska-Litwa, a także budowa Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku. Poświadczenie wydatków do KE w 2012 roku – 101 proc. prognozy. Prognoza certyfikacji na rok 2012 na poziomie 25,2 mld zł wydatków kwalifikowalnych została wykonana w ponad 101 proc. (25,5 mld zł).

Do końca 2012 roku certyfikowano w sumie 58,8 mld zł wydatków kwalifikowalnych, z czego 45,5 mld zł to część UE, co stanowi 39 proc. alokacji Programu. KE zrefundowała juŜ 41,8 mld zł. Prognoza certyfikacji na rok 2013 w Programie Infrastruktura i Środowisko wynosi 31,7 mld zł.

Trwa modernizacja 560 km km linii kolejowych. Docelowo zmodernizowanych zostanie około 600 km linii kolejowych m.in. Warszawa – Łódź, Warszawa – Gdynia, Kraków – Rzeszów. W ramach rozpoczętej w 2012 r. ścisłej współpracy z Komisją Europejską uzyskaliśmy zgodę KE, przy spełnieniu określonych warunków, na realizację projektów rewitalizacyjnych oraz polegających na przebudowie miejsc
niebezpiecznych (np. przejazdy kolejowe).

- W 2013 roku planujemy przyspieszenie procesu kontraktacji środków, szczególnie w sektorze kolejowym. Zgodnie z aktualnymi prognozami planowane jest podpisanie ok. 40 umów na kwotę dofinansowania UE w wysokości ponad 9 mld zł. Dotychczas zawarto 29 umów na łączną kwotę dofinansowania UE 10,4 mld zł, tj. 52,6 proc. środków dla sektora kolejowego - informuje ministerstwo.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Prawo i polityka

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Roman Czubiński 25 czerwca 2024

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Infrastruktura

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Zobacz również:

Szałamacha: Połączenie MRR i MTBiGM to wątpliwy pomysł

Prawo i polityka

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

Kadry

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

ew / Rynek Infrastruktury 22 listopada 2013

Pozostałe z wątku:

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Prawo i polityka

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Roman Czubiński 25 czerwca 2024

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Infrastruktura

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Zobacz również:

Szałamacha: Połączenie MRR i MTBiGM to wątpliwy pomysł

Prawo i polityka

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

Kadry

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

ew / Rynek Infrastruktury 22 listopada 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5